Veelgestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Afspraken en opsturen

Hoe kan ik jullie bereiken?

U kunt ons telefonisch bereiken op het nummer 050 3646 756. Voor minder dringende vragen kunt u gebruik maken van het contactformulier, een WhatsApp bericht sturen of mailen naar info@justphones.nl. Uiteraard kunt u ook langskomen in de winkel op de Dierenriemstraat 108-A in Groningen.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Via het formulier op de website kunt u eenvoudig een afspraak maken voor een reparatie. Nadat u het merk, model en de reparatie heeft geselecteerd kiest u voor de optie ‘Afspraak in onze winkel’. U kunt vervolgens uw voorkeur voor een dag en tijdstip aangeven. Tot slot vult u uw gegevens in en bevestigt de afspraak.

Hoe kan ik mijn apparaat of toestel naar jullie opsturen?

Via het formulier op de website kunt u eenvoudig uw reparatie aanmelden. Nadat u het merk, model en de reparatie heeft geselecteerd kiest u voor de optie ‘Opsturen’. U vult vervolgens uw gegevens in en ontvangt na het bevestigen automatisch een e-mail met uw verzoek en een stappenplan. Volg deze stappen om uw apparaat of toestel naar ons op te sturen.

Onderzoek en reparaties

Rekenen jullie onderzoekskosten?

Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Mijn type toestel staat er niet tussen. Wat nu?

Als het model of te repareren onderdeel niet op de website staat, dan kunt u ons bellen om het te bespreken

Waarom zijn sommige oplaadpoort reparaties zo duur?

Bij sommige oplaadpoort of audiojack reparaties is het noodzakelijk om het volledige scherm met glaslaag te vervangen. In dit geval ontvangt u dus een volledig nieuw scherm en oplaadpoort.

Tijdens en na de reparatie

Wat als er meer kapot blijkt te zijn dan ik heb aangegeven?

Het kan in uitzonderlijke gevallen noodzakelijk zijn om een extra onderdeel te vervangen om uw toestel weer goed te laten werken. Wanneer hier extra kosten bij komen wordt dit eerst met u overlegd.

Mijn type toestel staat er niet tussen. Wat nu?

Als het model of te repareren onderdeel niet op de website staat, kunnen wij deze helaas ook niet voor u repareren of vervangen.

Raak ik mijn gegevens en bestanden kwijt bij de reparatie?

Bij hardware reparaties raakt u geen gegevens kwijt. Wij raden u echter wel aan om een back-up te maken voordat u uw toestel laat repareren.

Wanneer krijg ik mijn gerepareerde apparaat of toestel terug?

De meeste reparaties kunnen wij binnen 30 minuten uitvoeren. U kunt er op wachten in onze winkel. Wanneer we verwachten dat de reparatie langer zal duren, geven wij dit vooraf aan.

Wanneer u uw toestel hebt opgestuurd voor reparatie, sturen wij deze in de meeste gevallen dus dezelfde dag weer retour.

Wat voor onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties?

Voor Apple en Samsung reparaties maken wij gebruik van originele onderdelen. Voor o.a. Huawei reparaties gebruiken we de beste kwaliteit replica onderdelen. Wij maken ook gebruik van refurbished onderdelen. Dit zijn onderdelen die zijn gerecycled met originele componenten. Dit draagt ook een steentje bij aan een beter milieu.

Wordt de display compleet vervangen bij een reparatie?

Wanneer er een barst in het scherm zit, maar het beeld nog wel werkt, vervangen wij enkel de bovenlaag (touchscreen). Zit er een barst in de binnenkant van het scherm, maar is de bovenlaag nog wel intact? Dan vervangen we alleen de binnenkant (LCD scherm).

Bij sommige modellen kan het scherm echter alleen compleet worden vervangen.

Kan ik een leentoestel krijgen?

Nee, helaas hebben wij geen leentoestellen beschikbaar.

Is mijn toestel na de reparatie nog steeds waterdicht?

Wij kunnen u helaas niet garanderen dat uw toestel na de reparatie weer 100% waterdicht is. Uiteraard proberen we uw toestel zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen of zwemmen met uw telefoon raden we wel af.

Krijg ik mijn screenprotector terug?

Bij het openmaken van uw toestel moeten wij de screenprotector doorgaans verwijderen. Houd er rekening mee dat u deze niet meer terugkrijgt. We kunnen er wel een nieuwe voor u opplakken, tegen de kostprijs. Deze optie wordt ook aangeboden bij de aanmelding via het online formulier.

Betaling en garantie

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt bij ons in de winkel met PIN of contant afrekenen. Wanneer u uw apparaat of toestel naar ons heeft opgestuurd, sturen wij u per e-mail een betaallink om te betaling te kunnen voldoen.

Heb ik garantie op de reparatie?

Ja, wij bieden 3 maanden garantie op de onderdelen die wij hebben vervangen

Menu
Wij scoren een 4.9 uit 5 berekend uit meer dan 750 reviews van klanten op Google en Facebook